Akademia Rodzica / Opiekuna dziecka w żałobie to projekt edukacyjny skierowany do rodziców lub opiekunów dzieci doświadczających żałoby.
Jest to 10-tygodniowy program wykładowo-warsztatowy, podczas którego osoby mające pod opieką dzieci po doświadczeniu straty:
- mają szansę dowiedzieć się psychologicznych podstaw przeżywania emocji przez dzieci, dynamiki zachowań i stanów w żałobie;
- dzielą się swoimi doświadczeniami i wnosząc na grupę konkretne przykłady z życia mają szansę zweryfikować swoje wątpliwości dotyczące radzenia sobie ze stratą u ich dziecka ze specjalistami od zdrowia psychicznego dzieci;
- poznają konkretne narzędzia oraz strategie radzenia sobie, które mogą zastosować lub wprowadzić w swojej rodzinie aby ułatwić dzieciom przejście procesu żałoby i wyposażyć rodzinę w umiejętności radzenia sobie z kryzysami;
- pogłębiają swoją osobistą wiedzę psychologiczną zyskując pewność i umiejętności do przeprowadzania psychoedukacji w swojej rodzinie, nie tylko na temat żałoby.
Więcej o naszej Akademii Rodzica/Opiekuna dziecka w żałobie przeczytać można we wpisie na Blogu eMOCji.
Opinie Uczestników
„Bardzo wartościowe były praktyczne wskazówki i narzędzia, jakie zostały nam przekazane, praca na konkretnych przykładach, dostosowanie treści do uczestników.”
„Polecam uczestnictwo w Akademii, ponieważ temat żałoby jest obcy dla wielu ludzi, dzięki tym spotkaniom można lepiej zrozumieć różne sytuacje, zachowania i reakcje dzieci i siebie samych.”
„Bardzo polecam uczestnictwo w Akademii, bo nie zawsze ze wszystkiego zdajemy sobie sprawę, nie zawsze wiemy czy coś jest istotne czy nie, a na spotkaniach otrzymuje się pakiet bardzo pomocnej wiedzy.”
„Uczestnictwo w Akademii dało mi więcej spokoju i poczucia, że jestem w stanie lepiej zapanować nad rzeczywistością.”
„Warsztaty pomogły mi lepiej spojrzeć na swoje emocje i zachowania, zrozumieć, jak duży wpływ mają na moje dziecko i całą naszą rodzinę.”
„Uczestnictwo w warsztatach dało mi większą pewność siebie w kontakcie z dzieckiem i praktyczne narzędzia do komunikacji. Jestem zdecydowanie bardziej uważna i lepiej rozumiem trudne zachowania, wiem w jaki sposób lepiej sobie z nimi radzić.”
„Bardzo wartościowy był dla mnie narzędziownik – pomoce, gry, książki. Każde zajęcia wnosiły nowe rzeczy.”
„Akademia pomogła mi zbudować bardziej asertywną postawę wobec instytucji, w których znajduje się moje dziecko (szkoła, świetlica) i zawalczyć, aby lepiej zaopiekowano w nich jego potrzeby.”